Здравейте, колеги. Имам следния казус. На три пъти вече забелязвам следния проблем. Карам колата известно време, оставям я за час - два, тръгвам пак градско и на някой светофар или задръстване забелязвам, че в покой държи малко по-високи обороти. Под 1000, но не колкото е нормално. Също така се вижда и чува, че турбото работи - стрелката е на първото деление. Изкарва и светъл пушек. Гася я и всичко се оправя. Имам съмнение за ДПФа, но на диагностика нищо не показва. Колата е със запушен ЕГР и махнати вихрови клапи.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем 159 1.9jtdm 150 ниски обороти с включено турбо
Collapse
X
-
ДПФ-а се регенерира, а като я изгасиш прекъсваш регенерацията. Това, което правиш не е добре за ДПФ-а. Ако можеш в такива моменти карай я докато не завърши регенерацията, и я карай в малко по високи обороти, за да се прочисти по-добре. Оптималния вариант е това да се случва извън града. При всички положения обаче не я гаси, освен ако не се налага.Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02
-
А за да се обедиш сам, че прави регенерация виж моментния разход, трябва да е доста по-висок от нормалния. Другото по което можеш да познаеш регенерацията е по перките на радиатора, ако работят(и не си вкл. климатика) значи регенерира. Самата работа на мотора е една малко "по-тежка". Не я гаси поне, ако не можеш да я караш, но е по-добре да я понатиснеш и да и помогнеш да изчисти хубаво филтъра.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Здравейте отново. Днес ми се случи гореописаната случка пак. Това, което забелязах е, че става след като си пусна парното - странно. Лошото е, че беше тъмно и не видях какво излиза отзад. Не я угасих, а я покарах на 2500-3500 оборота известно време и се нормализира. Също забелязах, че стрелката на турбото се държи странно - Спада много рязко като отпусна педала. Същото го видях и в клипове на регенерация. Дано да не ми се случва пак скоро. Кажете най-удачния изход от ситуацията - чистене, нов или махане на ДПФа.
Comment
-
Първоначално публикувано от gellev Покажи съобщениеЗдравейте отново. Днес ми се случи гореописаната случка пак. Това, което забелязах е, че става след като си пусна парното - странно. Лошото е, че беше тъмно и не видях какво излиза отзад. Не я угасих, а я покарах на 2500-3500 оборота известно време и се нормализира. Също забелязах, че стрелката на турбото се държи странно - Спада много рязко като отпусна педала. Същото го видях и в клипове на регенерация. Дано да не ми се случва пак скоро. Кажете най-удачния изход от ситуацията - чистене, нов или махане на ДПФа.Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
-
Щом не е забило грешка на таблото, значи още има надежда в него. Просто не е добре често да се прекъсват регенерациите. Можеш превантивно да сложиш добавка за почистване на ДПФ и да караш, без да изпадаш в размисли за момента... Това ти е най-евтиния вариант, ако пък ти се дават пари колегата е споменал вариантите.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Здравейте. Днес имах същата ситуация. Преди малко над две седмици беше последната регенерация. За този период я карам всеки ден градско и събота и неделя малко извънградско. Не е ли прекалено често да се включва регенерацията? Имали ли сте подобна ситуация?
Comment
-
Моите наблюдения върху моя ДПФ и неговите регенерации е, че ако карам градско и извънградско на 300-400км регенерира, ако само извън града карам над 500-600км и тогава регенерира. Има случаи и когато на 200км пуска регенерация, но това са единични случаи, когато хептем карам колата студена и ми се налага да гася и паля по 20 пъти на ден. Но това е рядкост. ДПФа ми е сменен с нов, както и температурния датчик, преди вече 40к,изчаквам си регенерациите да завършат всеки път и тогава спирам или гася.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Първоначално публикувано от Travel_Mate Покажи съобщениеКъде в МЕС гледате тия проценти запушване?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от Travel_Mate Покажи съобщениеНабърже да използвам темата, ако на магистрала е показвала разход 5 и нещо 6 и рязко го вдигне на 7-7.8, като скоростта е по круиз, т.е. постоянна, равна магистрала, означава ли че съм минал регенерация?
Къде в МЕС гледате тия проценти запушване?при същите условия при мене е 9,5-10 моментен.
156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Първоначално публикувано от Travel_Mate Покажи съобщениеНабърже да използвам темата, ако на магистрала е показвала разход 5 и нещо 6 и рязко го вдигне на 7-7.8, като скоростта е по круиз, т.е. постоянна, равна магистрала, означава ли че съм минал регенерация?A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от gellev Покажи съобщениеА някой тествал ли е добавка в горивото за почистване на дпф? Препоръчаха ми на Liqui moly. Има ли ефект за почистването? Има ли странични ефекти?Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената
Comment
Comment