Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем 159 1.9jtdm 150 ниски обороти с включено турбо

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем 159 1.9jtdm 150 ниски обороти с включено турбо

    Здравейте, колеги. Имам следния казус. На три пъти вече забелязвам следния проблем. Карам колата известно време, оставям я за час - два, тръгвам пак градско и на някой светофар или задръстване забелязвам, че в покой държи малко по-високи обороти. Под 1000, но не колкото е нормално. Също така се вижда и чува, че турбото работи - стрелката е на първото деление. Изкарва и светъл пушек. Гася я и всичко се оправя. Имам съмнение за ДПФа, но на диагностика нищо не показва. Колата е със запушен ЕГР и махнати вихрови клапи.

  • #2
    ДПФ-а се регенерира, а като я изгасиш прекъсваш регенерацията. Това, което правиш не е добре за ДПФ-а. Ако можеш в такива моменти карай я докато не завърши регенерацията, и я карай в малко по високи обороти, за да се прочисти по-добре. Оптималния вариант е това да се случва извън града. При всички положения обаче не я гаси, освен ако не се налага.
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

    Comment


    • #3
      А за да се обедиш сам, че прави регенерация виж моментния разход, трябва да е доста по-висок от нормалния. Другото по което можеш да познаеш регенерацията е по перките на радиатора, ако работят(и не си вкл. климатика) значи регенерира. Самата работа на мотора е една малко "по-тежка". Не я гаси поне, ако не можеш да я караш, но е по-добре да я понатиснеш и да и помогнеш да изчисти хубаво филтъра.
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • #4
        Здравейте отново. Днес ми се случи гореописаната случка пак. Това, което забелязах е, че става след като си пусна парното - странно. Лошото е, че беше тъмно и не видях какво излиза отзад. Не я угасих, а я покарах на 2500-3500 оборота известно време и се нормализира. Също забелязах, че стрелката на турбото се държи странно - Спада много рязко като отпусна педала. Същото го видях и в клипове на регенерация. Дано да не ми се случва пак скоро. Кажете най-удачния изход от ситуацията - чистене, нов или махане на ДПФа.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от gellev Покажи съобщение
          Здравейте отново. Днес ми се случи гореописаната случка пак. Това, което забелязах е, че става след като си пусна парното - странно. Лошото е, че беше тъмно и не видях какво излиза отзад. Не я угасих, а я покарах на 2500-3500 оборота известно време и се нормализира. Също забелязах, че стрелката на турбото се държи странно - Спада много рязко като отпусна педала. Същото го видях и в клипове на регенерация. Дано да не ми се случва пак скоро. Кажете най-удачния изход от ситуацията - чистене, нов или махане на ДПФа.
          Чистене на DPF с машина, т.с. сваляне на филтъра + почистването е 300лв + разходите за монтаж и демонтаж които варират от конкретния сервиз. Ако не е запушен сериозно, а няколко пъти си прекъсвал регенерация може с третиране със специализирани добавки и по-сериозно "изпъване" на колата на дълъг път и повече обороти да се оправи. Смяната с нов е между 600 и 2000лв в зависимост от марката. Честно казано при еднакви показатели на различните марки, не знам каква е разликата, може би продължителност на живота на филтъра. Премахването .... с оглед постояните промени в закона, вероятноста след година да трябва да си слагаш пак филтър за да минеш ГТП, да платиш цената на филтъра + парите за възстановяване на софтуера които на-вероятно ще са колкото да ти махнат филтъра.... към днешна дата ми се струва най-безмислена опция.....
          Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

          Comment


          • #6
            Щом не е забило грешка на таблото, значи още има надежда в него. Просто не е добре често да се прекъсват регенерациите. Можеш превантивно да сложиш добавка за почистване на ДПФ и да караш, без да изпадаш в размисли за момента... Това ти е най-евтиния вариант, ако пък ти се дават пари колегата е споменал вариантите.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              Здравейте. Днес имах същата ситуация. Преди малко над две седмици беше последната регенерация. За този период я карам всеки ден градско и събота и неделя малко извънградско. Не е ли прекалено често да се включва регенерацията? Имали ли сте подобна ситуация?

              Comment


              • #8
                Моите наблюдения върху моя ДПФ и неговите регенерации е, че ако карам градско и извънградско на 300-400км регенерира, ако само извън града карам над 500-600км и тогава регенерира. Има случаи и когато на 200км пуска регенерация, но това са единични случаи, когато хептем карам колата студена и ми се налага да гася и паля по 20 пъти на ден. Но това е рядкост. ДПФа ми е сменен с нов, както и температурния датчик, преди вече 40к,изчаквам си регенерациите да завършат всеки път и тогава спирам или гася.
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #9
                  Набърже да използвам темата, ако на магистрала е показвала разход 5 и нещо 6 и рязко го вдигне на 7-7.8, като скоростта е по круиз, т.е. постоянна, равна магистрала, означава ли че съм минал регенерация?
                  Къде в МЕС гледате тия проценти запушване?

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Travel_Mate Покажи съобщение
                    Къде в МЕС гледате тия проценти запушване?
                    ECU > parameters > particulate filter clogging.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Travel_Mate Покажи съобщение
                      Набърже да използвам темата, ако на магистрала е показвала разход 5 и нещо 6 и рязко го вдигне на 7-7.8, като скоростта е по круиз, т.е. постоянна, равна магистрала, означава ли че съм минал регенерация?
                      Къде в МЕС гледате тия проценти запушване?
                      Не означава, че си минал, а по-скоро си в процес при същите условия при мене е 9,5-10 моментен.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        А някой тествал ли е добавка в горивото за почистване на дпф? Препоръчаха ми на Liqui moly. Има ли ефект за почистването? Има ли странични ефекти?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Travel_Mate Покажи съобщение
                          Набърже да използвам темата, ако на магистрала е показвала разход 5 и нещо 6 и рязко го вдигне на 7-7.8, като скоростта е по круиз, т.е. постоянна, равна магистрала, означава ли че съм минал регенерация?
                          Не.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от gellev Покажи съобщение
                            А някой тествал ли е добавка в горивото за почистване на дпф? Препоръчаха ми на Liqui moly. Има ли ефект за почистването? Има ли странични ефекти?
                            Само веднъж го сипвах тоя пикоч - никакъв ефект, пари на вятъра, абсолютно никаква разлика .. Колата си се разцепваше от регенерации. Апропо от понеделник вече съм без филтър и на втората, не знам как съм успял да го изтърпя 5 месеца това говно.
                            Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
                            Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

                            Comment

                            Working...
                            X